ebbapalvarinnes.blogg.se

The city that nerver sleeps

Kategori: Allmänt


New York 2013
 

Jag tänkte skriva lite om New York, The. Ig apple, the city that never sleeps. 
Hur som helst tänkte jag skriva ett tips inlägg, t.ex för såna som inte vart där som ska åka dit, såna som behöver tips!  Let's staaaaart! 
 
Det häftigaste är när man åker i bilen över bron inn mot stan, man ser alla bilar, alla höga hus, allting! 
Jag börjar med sightseeingen! Jag har varigt där två gånger, senaste gången satsade vi mer på shopping, eftersom vi redan gjort sightseeingen. En sak man nästan bara mååstee göra om man åker till New York är att åka upp i en skyskrapa. Jag förstår att de flesta tänker "men såklart att man åker upp i Empire State Buildning"' men själv tipsar jag om rockerfeller center, ett annat höghus som är nästannästan lika högt som Empire. Anledningen till att jag tipsar om rockefeller är att Empire ligger mitt emot rockerfeller. Alltså kan man se Empire jätte bra!
Jag rekomenderar att man gör det när det är bra väder, och absolut inte när det är dimma. Vi gjorde detta första tången vi var i New York!
 
En annan cool grej är att åka en färja runt ön där frihetsgudinnan står. Viktigt är då att det är bra väder, när vi gjorde detta var det kallt och mulet, vilket betyder att det var ännu kallare och ännu mulnare. Så, gör inte samma misstag ni! 
 
Man MÅSTE gå till Central Park! Man behöver liksom inte gå i hela parken. Det räcker med att gå i utkanten av parken, man får en upplevelse då också!
 
Shopping
Om ni letar efter märkes kläder till ett bra pris så ska ni åka till Woodbury, Woodbury är en outlet, världens största outlet faktiskt. Där finns det mesta! Tory Burch, Ralph Lauren, Michael Kors, Longchamp, Nike, Juicy Couture, Aéropostdale, och mycket mer! Det finns drygt 250 butiker där! Dock så är det ett heldags utflykt. Man får satsa på en hel dag, ämne det är helt klart värt det med tanke på att man tjänar på allt billigt man köper. Woodbury ligger 1-1,5 timme från Manhattan.
 
Soho kan man också hitta mycket. Det är dit man åker om man ska köpa Converse. Man kan hitta annat också, men inne vid 5th Avenue finns det inget sådant! Så Soho är ett annat bra tips! Oftast tar man Tunnelbanan dit, men man kan ocksåbta bussen. Man kan såklart gå också men det tar lite tid. 
 
Detta var de specifika delen, Man kan shoppa överallt, vart man än går blir det sightseeing ändå, Man ser jätte mycket av staden av att bara gå en liten bit. Jag kan nästan lova att man kan göra allt i New York. 
Det var nog allt jag hade att berätta om denna underbara resa!
 
Imorgon är det en ny dag, och den dagen börjar med en fotbolls match mot AIK. Wish me luck!
Hoppas ni gillade mitt inlägg! Puuss
 
Btw: Ni som löser den hör bloggen får gärna önska inlägg, alltså vad ni tycker att jag borde skriva om.
Taack! Puuuusss Puuuuuss
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: